Algemene voorwaarden
Laatste update: 10 oktober 2024
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachten en diensten die door Judith de Venster worden geleverd. De algemene voorwaarden worden geactualiseerd op de website. Heb je vragen? Neem contact met mij op.
Definities
Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, opdrachten en diensten van Judith de Venster. Door opdracht te verlenen gaat opdrachtgever akkoord met deze voorwaarden.
2. Indien deze algemene voorwaarden op enig onderdeel in strijd zijn met wat in de opdracht staat, gaat wat in de opdracht staat voor.
Judith de Venster is gerechtigd de algemene voorwaarden eenzijdig aan te passen.
3. Opdrachtgever heeft het recht de opdracht binnen 4 weken na kennisname van deze wijzigingen te annuleren, indien hij of zij niet akkoord is met de aangebrachte wijzigingen in de algemene voorwaarden.
4. Algemene voorwaarden van opdrachtgever gelden alleen als deze door Judith de Venster schriftelijk zijn aanvaard.
Diensten en levering
5. Judith de Venster levert activiteiten en diensten gericht op het bevorderen van samenwerking en verbinding binnen de publieke en commerciële sector.
6. Alle activiteiten en diensten van Judith de Venster worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij Judith de Venster uitdrukkelijk een resultaat heeft toegezegd en het betreffende resultaat met voldoende bepaaldheid is omschreven.
7. Voorafgaand aan het verlenen van een opdracht door opdrachtgever, verstrekt Judith de Venster altijd een offerte waarin de activiteiten en diensten die binnen de opdracht worden geleverd zijn beschreven.
8. Judith de Venster zal zich inspannen om haar dienstverlening met zorg uit te voeren, overeenkomstig het in de offerte gestelde en waar relevant aangevuld met additioneel met opdrachtgever gemaakte schriftelijke afspraken.
9. Het eventueel inschakelen van derden gebeurt altijd in overleg met de opdrachtgever.
Tarieven en facturatie
10. De in de offerte opgenomen tarieven zijn geldig tot 4 weken na de offertedatum, tenzij anders overeengekomen met opdrachtgever.
11. De in de offerte opgenomen tarieven zijn inclusief kosten voor voorbereiding van de activiteit en materialen tenzij anders vermeld.
12. De tarieven zijn exclusief kosten voor locatie en bijbehorende kosten zoals die van koffie/thee/lunch etc. tenzij anders vermeld.
13. De tarieven zijn exclusief BTW, reiskosten (0,25 euro per kilometer gerekend vanaf Almere) en eventuele verblijfkosten.
14. Facturen dienen binnen 30 dagen na dagtekening te worden betaald.
Wijziging en annulering
15. De opdrachtgever stelt Judith de Venster zo snel mogelijk op de hoogte van eventuele wijzigingen in de opdracht.
16. De kosten als gevolg van een wijziging in de opdracht komen voor rekening van de opdrachtgever.
17. Bij voortijdige beëindiging van de opdracht wordt 100% van het tarief in rekening gebracht, tenzij anders overeengekomen met opdrachtgever.
18. Activiteiten kunnen tot uiterlijk 2 weken voor aanvang door een opdrachtgever kosteloos worden verplaatst of geannuleerd.
19. Bij verplaatsing van een activiteit minder dan 2 weken voor aanvang, wordt 50% van het tarief direct in rekening gebracht en de resterende 50%, zodra de activiteit heeft plaatsgevonden.
20. Bij annulering van een activiteit minder dan 2 weken voor aanvang, wordt 75% van het tarief in rekening gebracht.
Aansprakelijkheid en overmacht
21. De opdracht blijft van kracht, ook als Judith de Venster niet kan leveren conform afspraken door overmacht, waaronder ziekte, arbeidsongeschiktheid, staking, brand of andere bedrijfsstoornissen.
22. In geval van overmacht overlegt Judith de Venster met de opdrachtgever over een passende oplossing voor het uitvoeren van de opdracht.
23. Als de periode van overmacht langer duurt dan 2 maanden, kan zowel opdrachtgever als Judith de Venster de opdracht ontbinden.
24. Judith de Venster aanvaardt geen aansprakelijkheid voor indirect geleden schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie als gevolg van de door haar geleverde dienstverlening.
25. Judith de Venster maakt voor uitvoering van haar diensten gebruik van de services van derden. Denk hierbij aan fysieke locaties, online applicaties, additionele facilitators, enzovoorts. Als Judith de Venster derden bij de uitvoering van een opdracht inschakelt, dan is Judith de Venster jegens haar opdrachtgever niet aansprakelijk voor fouten die door deze derden mochten worden gemaakt, waaronder inbegrepen het (tijdelijk) niet beschikbaar zijn van een door een derde partij geleverde dienst die noodzakelijk is voor de uitvoering van de opdracht.
26. Indien Judith de Venster onverhoopt toch tot enige vorm van aansprakelijkheid gehouden zou zijn, dan is de aansprakelijkheid beperkt per gebeurtenis en maximaal tot het tarief van (het gedeelte van) de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Intellectueel eigendom
27. Alle intellectuele eigendomsrechten, waaronder het Auteursrecht, van door Judith de Venster ontwikkelde en gebruikte diensten en materialen behoren toe aan Judith de Venster en/of haar leveranciers.
28. De opdrachtgever verkrijgt door deelname aan een Judith de Venster activiteit enkel de gebruiksrechten op door Judith de Venster geleverde diensten en materialen. Het is de opdrachtgever niet toegestaan het genoemde materiaal te verveelvoudigen, openbaar te maken of te exploiteren, tenzij Judith de Venster hier haar uitdrukkelijke toestemming voor geeft.
29. Alle binnen de uitvoering van een opdracht ontwikkelde concepten, ideeën en/of plannen zijn eigendom van de opdrachtgever. Alle intellectueel eigendomsrechten aangaande deze concepten, ideeën en/of plannen liggen bij de opdrachtgever en het is Judith de Venster niet toegestaan deze te verveelvoudigen, openbaar te maken of te exploiteren, tenzij de opdrachtgever hier haar uitdrukkelijke toestemming voor geeft.
30. Zonder afbreuk te doen aan de eigendomsrechten van de opdrachtgever, geeft de opdrachtgever Judith de Venster toestemming om als onderdeel van haar promotionele activiteiten, in algemene termen, over de opdracht te communiceren.
Vertrouwelijkheid
31. Tenzij enige wetsbepaling, voorschrift of andere regel daartoe verplicht, zijn Judith de Venster en door Judith de Venster ten behoeve van de uitvoering van de opdracht ingezette derde partijen, verplicht tot geheimhouding ten aanzien van vertrouwelijke informatie die is verkregen van opdrachtgever.
32. Behoudens schriftelijke toestemming van opdrachtgever is Judith de Venster niet gerechtigd de vertrouwelijke informatie die aan haar door opdrachtgever ter beschikking wordt gesteld, aan te wenden voor een ander doel dan waarvoor zij werd verkregen.
33. Tenzij enige wetsbepaling, voorschrift of andere regel daartoe verplicht, zal de opdrachtgever de inhoud van offertes en/of andere concurrentiegevoelige uitingen van Judith de Venster niet aan derden openbaren.
34. Judith de Venster en opdrachtgever zullen hun verplichtingen op grond van dit artikel opleggen aan door hen in te schakelen derden.
Opslag en verwerking van (persoons)gegevens
35. De opdrachtgever verleent toestemming om de verstrekte (persoons)gegevens binnen de organisatie van Judith de Venster te verwerken en ter kennis te brengen van diegenen binnen Judith de Venster en van eventueel door Judith de Venster ingeschakelde derden voor wie kennisneming van die gegevens nuttig is in verband met de uitvoering van de opdracht dan wel het relatiebeheer.
36. De opdrachtgever verleent toestemming om bij de communicatie gebruik te maken van alle op dat moment gebruikelijke communicatiemiddelen, in het bijzonder ook het internet en e-mail.
Overige bepalingen
37. De relatie tussen Judith de Venster en haar opdrachtgevers wordt exclusief beheerst door Nederlands recht. Eventuele geschillen zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam.
38. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden onverminderd van kracht blijven. Judith de Venster en de opdrachtgever zullen in dat geval in overleg treden met het doel een vervangende bepaling overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige dan wel vernietigde bepaling in stand zal worden gelaten.
Judith de Venster is gevestigd te Almere en is ingeschreven in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel onder nummer 94732647. Deze voorwaarden zijn te raadplegen op www.judithdevenster.nl .
Privacyverklaring
Laatste update: 10 oktober 2024
Het waarborgen van de privacy van bezoekers van www.judithdevenster.nl neem ik serieus. Daarom beschrijf ik in deze privacy- en cookieverklaring welke informatie ik verzamel en hoe ik deze informatie gebruik. Natuurlijk handel ik volledig in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) die op 25 mei 2018 van kracht is geworden.
Toestemming
Door toestemming te geven voor het gebruik van je (persoons)gegevens ga je akkoord met het gebruik van deze gegevens voor bedrijfsdoeleinden van Judith de Venster. Door akkoord te gaan met deze privacyverklaring ga je akkoord met de voorwaarden die ik in de privacyverklaring heb opgenomen. Uiteraard mag je te allen tijde je toestemming weer intrekken.
Vragen en/of klachten
Als je meer informatie wilt ontvangen, vragen en/of klachten hebt over de privacy voorwaarden van Judith de Venster en/of specifiek www.judithdevenster.nl, dan kun je mij benaderen via email: judith@judithdevenster.nl.
Persoonsgegevens die ik verwerk
Ik verwerk je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van mijn diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan mij verstrekt. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die ik verwerk:
© Judith de Venster 2024